No więc ABS wymieniony na BE, zakodowany i HHC działa. Jeżeli ktoś będzie potrzebował jakieś pomocy merytorycznej - zwłaszcza posiadacze 1.6TDI DPF - proszę pisać. Postaram się pomóc.
Pora iść dalej.
:?: kowal 2002:, czy mógłbyś podać numery części dla dodatkowych czujników na przód i na tył? Bo rozumiem, że te dodatkowe czujniki są inne z przodu i inne z tyłu?
Czy wtyczki do tych dodatkowych czujników są takie same jak do tych, które są w standardzie w OII?
Potrzebuję również numer części tych nowych czujników ABS, które trzeba na tyle zamontować. W ASO zrobili :shock: i nie wiedzą o co mi chodzi.
Czy wtyczki do modułu 3AA 919 475 D musiałeś zmieniać czy tylko piny dodałeś?
Na allegro są moduły 3AA 919 475 A. U naszych francuskich przyjaciół używali chyba tego z końcówką A do asystenta II gen. Czy jednak trzeba szukać D?
Jakie trudności po drodze - z tych większych oczywiście - powinienem się spodziewać?
... numery części dla dodatkowych czujników na przód i na tył? Bo rozumiem, że te dodatkowe czujniki są inne z przodu i inne z tyłu?
Czy wtyczki do tych dodatkowych czujników są takie same jak do tych, które są w standardzie w OII?
Potrzebuję również numer części tych nowych czujników ABS, które trzeba na tyle zamontować. W ASO zrobili :shock: i nie wiedzą o co mi chodzi.
Czy wtyczki do modułu 3AA 919 475 D musiałeś zmieniać czy tylko piny dodałeś?
Na allegro są moduły 3AA 919 475 A. U naszych francuskich przyjaciół używali chyba tego z końcówką A do asystenta II gen. Czy jednak trzeba
szukać D?
Jakie trudności po drodze - z tych większych oczywiście - powinienem się spodziewać?
Krzysiek
Dodatkowe czujniki z przodu są inne ( większe i mocniejsze ) i nie mają zamienników. Potrzebne są czujniki o numerze 1T0 919 297 A. Do nich
potrzebne są pierścienie uszczelniające 1T0 919 133 B i uchwyty ( ja stosowałem od Suberba II 3T0 919 487, ale trzeba je było delikatnie przerobić, możliwe że można zastosować inne ). Otwór pod czujnik wierciłem piórkiem o śr. 19 mm ( idealne było by 18,5mm ale nie ma takich ). Ważne żeby piórko było ostre i równe ( żeby nie biło na boki ). Wtyczka do czujnika 1T0 973 203 + piny do wtyczki 000 979 034 E + gumki uszczelniające ( ale nie pamiętam numeru, na pewno były zielone ).
Dodatkowe czujniki z tyłu są identyczne jak pozostałe i mają numer 4H0 919 275. Do tego pierścienie uszczelniające 1T0 919 133 C i uchwyty 1Z5 919 485 E. Otwór pod czujnik wiercony piórkiem o śr. 18 mm. Wtyczka do czujnika 4F0 973 703 + piny do wtyczki 000 979 034 E + gumki uszczelniające ( j. w. ).
Czujniki tylne do ABS: WHT 003 858 A i WHT 003 859 A. Z wymianą nie ma większych problemów, można to zrobić "na parkingu pod blokiem", wystarczy zdjąć koło. Jest trochę zabawy z wyciągnięciem starego ( zawalony brudem ) i wsadzeniem nowego ( trzeba wszystko oczyścić a i tak wchodzi bardzo, bardzo ciasno ) ale jak się trochę przyłożyć, to 30 min / stronę wystarczy. Wtyczki sa identyczne.
Moduły parktronika są p&p, wszystkie trzy wtyczki pasują, trzeba tylko podokładać piny. Ja bym szukał z końcówką D, ale jeśli używka będzie droższa niż 300 pln to raczej dołożyłbym i kupił nówkę w ASO ( ok. 500 pln ). W ASO nie ma już tych z końcówką D ( wycofane ) teraz dają z końcówką L ( 3AA 919 475 L ). Zaleta jest taka, że te "L" mają najnowszy soft.
Co do montażu, to zależy czy robisz wszystko na raz czy sukcesywnie. Generalnie trzeba zrobić sobie dobry dostęp do modułu, czyli zdemontować całą lewą stronę tapicerki. Potem proponuję taką kolejność:
1) Wiązka do przodu. Proponuje nie wpinać się z zasilaniem we wiązkę od przednich czujników ( zakładam, że je masz ) tylko pociągnąć je z tyłu z centralki. Czyli potrzeba: +, -, 2 x sygnał ( po jednym przewodzie do czujnika ) i dwa przewody do przycisku na desce ( jeden do styku, drugi do kontrolki ). Plus do podświetlenia przycisku i masę trzeba wziąć z przycisku ESP.
2) Czujniki przód. Do montażu dodatkowych czujników nie trzeba ściągać zderzaka. Wystarczy odkręcić nadkole i skręcić koło dostęp bezproblemowy.
3) Czujniki tył. Tu już trzeba zdjąć zderzak. Wiązkę też proponuję dorobić w całości ( nie wcinać się z zasilaniem w istniejącą ), i zamocować ją do tej oryginalnej.
4) Podmiana centralki, dołożenie pinów, polutowanie przewodów itp.
6) Kodowanie modułu. Tu też jest trochę dziwnie, bo oba moduły, które kodowałem ( H i L ) miały jakieś dziwne "fochy"; odrzucały kodowanie, po czym za chwilę przyjmowały itp. W końcu nawet nie wiem od jakiego samochodu jest u mnie obecne kodowanie, ważne, że działa.
To chyba tak "w skrócie" wszystko... Postaram się później wrzucić jakieś foty...
PDC z przodu nie mam a i tak miałem dokładać. Dlatego jak zobaczyłem wątek to zacząłem od wymiany ABS. Jak już się udało to przy dokładaniu PDC z przodu jest niewiele mniej roboty niż przy montażu wraz z PAII. I tak muszę zdjąć zderzak przód i tył, puścić wiązkę, zmienić centralkę i dodać przyciski.
Jeszcze raz dzięki za tutorial. Dodaj jeszcze schemat i będzie git.
No więc ABS wymieniony na BE, zakodowany i HHC działa. Jeżeli ktoś będzie potrzebował jakieś pomocy merytorycznej - zwłaszcza posiadacze 1.6TDI DPF - proszę pisać. Postaram się pomóc.
Pozdr
Krzysiek
Cześć
A czy mógłbyś zrobić manuala z wymiany pompy ABS?
Ja mam ABS z końcówką AD i nawet XDS nie da się zakodować. Nie mówiąc o HHC.
W pierwszej kolejności muszę się za to zabrać.
Jakie jeszcze moduły ABS warto wziąć pod uwagę - tak aby działał XDS, HHC i w późniejszym czasie parkowanie II gen?
Manuala z wymiany pompy ABS nie zrobię, bo nie mam zdjęć. W samej wymianie pompy nie ma nic zaskakującego. W zależności od silnika jest jednak problem z wyjeciem samej pompy. U mnie (1.6TDI CR) przeszkadza DPF, więc jest niezła gimnastyka.
Sugeruje, żeby przygotować sobie mały sloiczek od musztardy do podstawiania pod przewody po odkreceniu od korpusu, a pod sama pompą nautykac czysciwa.
Kodowanie - odsyłam na stronę ross-tech http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Brake_Electronics_(MK60EC1) . Bardzo istotne jest wykonanie adaptacji podanych na stronie przed wpisaniem kodowania. Sterownik ABS nie przyjmie żadnego kodowania, pojawią sie zera, jeżeli nie wykonasz adaptacji.
Kodowanie może być problemem, jeżeli masz obecnie sterownik inny niż 19 bajtowy, bo jak sie okazało jedyne kodowanie jakie sterownik BE przyjął to było dokładnie takie samo kodowanie jak w AH. Dlaczego tak jest trzeba zapytać naszych kozaków od VCDS.
Generalnie - system uruchomiony dzięki dużej pomocy kolegów kowal 2002, Enriquez (w krytycznym momencie podał na tacy schemat pilnie potrzebny), icegoranet oraz misiek^wro którzy pomogli zdobyć kilka części.
Roboty z tym co nie miara, jeśli ktoś ma trochę więcej wolnego czasu to zachęcam, ale najlepiej zacząć od prób tak jak podali to koledzy ze strony .ru.
kowal 2002, mam jeszcze pytanie - czy zmiana sposobu parkowania (równoległe -> prostopadłe odbywa się poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku asystenta? Czy u Ciebie piktogramy na maxidocie zmieniają się czy nadal na wyświetlaczu masz jakby parkowanie równoległe? Ja mam sterownik D i parkuje całkiem ładnie zarówno prostopadle jak i równolegle, ale przy parkowaniu prostopadłym na maxi wyświetla nadal piktogramy do parkowania równoległego. Czy może to kwestia właśnie sterownika L?
Jakby co to spróbuję pomóc kolejnym osobom chcącym uruchomić opcję z działu "mam, ale nie używam". Bo powiem szczerze tak jak kowal 2002 - lepiej ten czas i pieniądze poświęcić na inny mod. Chociaż fajnie widzieć miny pasażerów...
Dzięki za info. Jestem w przyszłym tygodniu umówiony z mechanikiem na wymianę pompy. Kupiłem z końcówką BE. Kodowanie będę robił sam - mechanik nie ma pojęcia o elektronice.
Prośba - czy możesz wkleić obecne kodowanie swojego modułu ABS?
Mam kilka logów od Golf/Passat/Superb - ale wolałbym mieć takie, które na pewno działa.
Enriquez, wiesz coś może o problemach z zakodowaniem HHC w S2 tegorocznych ? U "wszystkich" się da, a u mnie wywala błąd ESP...
Po zmianie kodowania występuje nieusuwalny błąd "Longitudinal Acceleration Sensor (G251)" i losowo "Incorrect Control Module Installed"
Sorki, że nie w temacie. Pociągniemy tu, czy założyć wątek ? Bo jak komuś przeszkadza, to założę, póki co podejrzewam, że jest jakaś blokada w sterowniku abs...
Adaptacje raczej robi się PO wpisaniu kodowania do nowej pompy.
No właśnie nie, Enriquez, na tym nieomal poległem. Na stronie ross-techa w podrozdziale replacement jest nieścisłość. Najpierw przed kodowaniem należy wykonać PRZYNAJMNIEJ adaptację G85 i G200. Bez tego moduł ABS będzie informował o zaakceptowaniu kodowania, ale po ponownym wejściu znów będą same zera. Dlatego o tym napisałem. Gdzieś w sieci znajdziesz to opisane. Jeszcze raz - najpierw adaptacja G85 i G200 dopiero kodowanie i dalsze adaptacje.
kowaltom99, tak jak pisze kolega z ekipy kozaków vcds-owych - kodowanie ma być takie samo jak w twojej starej pompie. Jak pisałem - nie wiem jak ma wyglądać kodowanie, jeżeli ktoś ma sterownik 18bajt. Gdzieś się doczytałem (ale pewności nie mam) że do starego 18 bajtowego kodu dodaje się na końcu jeden bajt o wartości zero i koduje sterownik 19 bajtowy.
I jeszcze jedno kowaltom99: nie wiem czemu zlecasz wymianę pompy mechanikowi, bo w zasadzie sama czynność (oprócz gimnastyki związanej z wyjęciem) jest w skali trudności 1...10 na powiedzmy 3 punkty. Mechanicznie nie ma żadnych pułapek. Zachowujesz maksymalnie czyste warunki pracy i tyle.
Ale jak już zlecasz wymianę pompy mechaniorowi, a ten nie ma dostępu do kompa to musisz być przy tej wymianie i wykonać odpowietrzanie zgodnie z instrukcją.
Ja najpierw odpowietrzałem starą metodą, po to, żeby zalać pompę płynem. Później 4 razy wykonałem procedurę odpowietrzania podaną tutaj http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html Powiem tylko tyle - odpowietrzałem hamulce już w wielu autach - od trabanta po nubirę. Ale w żadnym aucie nie musiałem tak długo odpowietrzać, żeby uzyskać porządne hamulce. Tutaj zajęło nam to dobre 1,5h.
Ponoć szalenie istotne jest, żeby koła nie dotykały ziemi - ta informacja pojawia się we wszystkich źródłach. Jak mechanior będzie mówił że to niepotrzebne to się upieraj - tak ma być i już.
kowaltom99, tak jak pisze kolega z ekipy kozaków vcds-owych - kodowanie ma być takie samo jak w twojej starej pompie. Jak pisałem - nie wiem jak ma wyglądać kodowanie, jeżeli ktoś ma sterownik 18bajt. Gdzieś się doczytałem (ale pewności nie mam) że do starego 18 bajtowego kodu dodaje się na końcu jeden bajt o wartości zero i koduje sterownik 19 bajtowy.
I jeszcze jedno kowaltom99: nie wiem czemu zlecasz wymianę pompy mechanikowi, .......
Co do pompy - właśnie u mnie jest problem, że teraz mam "gorszy" typ - czyli 18 bajtowy. Wymieniam na 19 bajtowy BE.
Co do mechanika - przyczyna prozaiczna - brak garażu z kanałem (a na parkingu nie chcę robić taki modów). Mam umówione - on robi "brudną robotę" ja zajmuje się elektroniką.
chłopaki
ja od 2 miesięcy walczę z asystentem parkowania II gen w preFLowym aucie
próbowałem z pompą BE - nie działa
teraz jestem na etapie prób z pompą AC
czy zadziała?
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
chłopaki
ja od 2 miesięcy walczę z asystentem parkowania II gen w preFLowym aucie
próbowałem z pompą BE - nie działa
teraz jestem na etapie prób z pompą AC
czy zadziała?
Musisz zwrócić uwagę na 2 numery (to sterownik jest ważniejszy nie pompa)
Wg forum rosyjskiego działa zestaw
pompa 1K0 614 517 CP
sterownik 1K0 907 379 BE
ged, mozesz mi zdradzic, czy u mnie przejscie na pompe nowego typu z S3/R20 bedzie rowniez bezproblemowe ? Bo mnie tuner straszy, ze ABS moze swirowac ;/ Jesli trzeba, zrobie logi z obecnych sterownikow i bebechow
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Jeżeli masz sterownik 19 bajt to bez problemów (policz i będziesz wiedział od razu), jeżeli masz sterownik 18 bajt to najprawdopodobniej będzie trzeba dodać bajt o wartości 0 na końcu.
Komentarz